Szövegek, amelyek nem hiányozhatnak az online értékesítésedből

Szövegek, amelyek nem hiányozhatnak az online értékesítésedből

copywriting onlinemarketing onlineértékesítés szövegírás értékesítés Apr 04, 2024

Ha már láttál tőlem egy-két Instagram Story-t vagy vettél részt valamelyik ingyenes webináromon, akkor biztos vagyok benne, hogy feltűnt, mennyire hiszek a szövegírás erejében.

 

Nagyon remélem, hogy így van, mert a copywriting a szívügyem, és szeretném, ha minél több hozzám hasonló kis- és középvállalkozó megtanulná azokat a trükköket, amelyekkel számokban mérhető eredményeket ér el. 

Lelkesedésemből kifolyólag, a napokban majdnem sikerült magamra haragítanom az egyik ügyfelem webdizájnerét, mert…

… a szöveg, ami valóban eladja a terméket, nem fért bele a már kialakított dizájnba. 

Egy szuper infótermékről volt szó, a kliensem rengeteget elköltött a lefejlesztésére, készült szép arculat, dizájn, színek, profi fotók, minden, mi szem-szájnak ingere és amire ugyebár egy dizájner figyel, csak éppen a csillivilli honlapon egyáltalán nem derült ki egyértelműen, hogy miről is szól a termék, és hogy hogyan lehet hozzájutni.

Mivel egy ilyen weboldallal akkor sem értek volna el számottevő eredményt, ha a fejük tetejére állnak, ezért egyértelmű volt, hogy át kellett írnom az egész értékesítési szöveget.

A webdizájner meg majdnem szívrohamot kapott, mert a szöveg nem fért bele a jól kitalált dizájnjába.

Inkább nem részletezem, hogyan, de végül elkészült a weboldal az én szövegemmel. A tulajdonos pedig csak annyit mondott:

„Évi, mennyivel egyszerűbb lett volna, ha a szöveggel kezdem!”

Nem véletlenül, hiszen annak ellenére, hogy tudom, mennyire fontos a profi dizájn, én is a grafikusomra bízom minden anyagom elkészítését, de a szöveg az, ami meghatározza,  hogy hogyan kommunikálunk az ügyfelekkel, milyen információkat közlünk, és mennyire érthetően tesszük azt.

Tehát, lényegében az egész online jelenlét alfája és omegája, mert ettől függ, hogy mennyire alakul ki a követőidben a bizalom veled szemben. Ez pedig azért fontos, mert ha megvan, akkor a vásárlásról meggyőzni őket már sokkal egyszerűbb feladat lesz.

A szövegírásnak pedig két nagy területe van, angolul copywriting és content writing, azaz az értékesítő és a márkaépítő szövegírás.

Az online értékesítésed sikeréhez elengedhetetlenül fontos, hogy tudatosan, együttesen alkalmazd mind a kettő szövegírási technikát

A tartalommarketingnek és az értékesítési szövegeknek is nélkülözhetetlen szerepe van abban, hogy a vásárlódban kialakuljon a bizalom és úgy döntsön rákattint a „kosárba teszem” vagy az „időpontot foglalok” gombokra.

Edukál, építi a márkádat és akár szórakoztat: Márkaépítő szövegírás

Ide tartoznak a folyamatos, jó minőségű és a célcsoport igényeit kiszolgáló tartalmak, amelyek növelik a márkád és a vállalkozásod ismertségét, a honlapod látogatottságát, és így közvetve hozzájárulnak az eladások növeléséhez is.

A blogcikkek, esettanulmányok, videók, podcastok és a közösségi média posztok szerepe, hogy támogassanak a vásárlóid oktatásában, tájékoztatásában, és az értékesítési folyamat egyéb szakaszainak előkészítésében is.

Ahol csak a konverzió számít: Meggyőző szövegírás

A copywriting, azaz a meggyőző szövegírás pedig azért annyira fontos, mert felkelti az érdeklődést, érzelmeket ébreszt és vásárlásra ösztönzi a vevőidet.

A landoló oldalak, a weboldalad, a termékleírások szerepe, hogy meggyőzze az ügyfeleidet a  terméked vagy szolgáltatásod értékéről és hasznosságáról. Nem lehet köntörfalazni, minden mondatnak egyetlen célja van: hogy a látogatóból vásárló vagy feliratkozó váljon.

Szerencsére a meggyőző szövegírás kötött pszichológiai elemeket, szabályokat tartalmaz, így ha viszolyogsz is a nyílt értékesítéstől, akkor érdemes megtanulnod, mert segítségével sokkal lágyabbá válik a kommunikációd azzal, hogy a kapcsolatteremtésre fókuszálsz, nem pedig az eladásra.

A hatékony technikák elsajátításával képes leszel:

  • meggyőzően és világosan kommunikálni a terméked/szolgáltatásod értékét, így a vevőid nem az áraddal szembesülnek először, hanem az általad nyújtott értékkel.
  • megnyerni az ideális vásárlódat a terméked vagy szolgáltatásod számára azzal, hogy valóban megérted a problémáit és így megoldást nyújtasz számára.
  • értékesíteni, ami elengedhetetlen, hogy sikeres vállalkozást építs.

Mivel a célcsoportod problémájára nyújtasz megoldást, neked csak kapcsolódni kell tudni velük és úgy kommunikálni az általad nyerhető előnyöket, hogy azzal elnyerd a bizalmukat. 

Ha megvan a bizalom, akkor azzal a megnyugtató érzéssel nyomja majd meg a vásárlás gombot, hogy jó döntést hozott.

Ha sikerül az ő szemszögükből látnod és megértened, hogy mit vár a szolgáltatástól, akkor bátran vásárol majd tőled, mert világos számára, hogy pontosan érted, hogy mi a problémája, és az is egyértelmű, hogy erre hogyan nyújtasz megoldást. 

Tehát nézzük, hogy melyek az online értékesítésedhez nélkülözhetetlen szövegek:

  • Honlapszöveg, ide tartozik a webshop szövegezése is.
  • Termékleírások
  • Hirdetések
  • Landoló oldalak
  • Blogok és esettanulmányok
  • Posztok és
  • Hírlevelek

Remélem, így már teljesen világos, hogy milyen típusú szövegek szükségesek a sikeres online értékesítéshez. Már csak az van hátra, hogy megtanuld, mikor, melyiket alkalmazd, hogy a potenciális vásárlód gördülékenyen haladjon a „Megveszem!” vagy „Lefoglalom!” gomb megnyomásáig.

Gyere, és tanuld meg azokat a szövegírás trükköket, amelyekkel a bevételeid is elkezdenek növekedni!

Várlak a Copywriting Akadémián, ahol megtanulsz szavakkal eladni.