Mi az a FOMO?
Apr 04, 2024Mi az a FOMO és hogyan használd erejét az értékesítési kampányaidban?
A FOMO a lemaradástól való félelem, vagyis a „Fear of Missing Out” kifejezésből létrehozott mozaikszó. Olyan érzelem, amely folyamatosan és természetes módon dolgozik mindannyiunkban, ezért hatalmas tömegeket képes megmozdítani.
A FOMO jelentése és működése
A FOMO az emberi agyban az érzelmi hatások és cselekvések egyik legerősebb kiváltója. Az emberek általában nem szeretnek lemaradni a számukra érdekes vagy fontos eseményről, lehetőségről. Főleg azokról nem, amiben mások már részt vesznek. Ez a félelem pedig arra ösztönzi őket, hogy szinte gondolkodás nélkül cselekedjenek.
Vegyünk egy hétköznapi példát
A hétköznapokban a FOMO-ról nekem sajnos a katasztrófaturizmus jut eszembe. Ez az emberi reakció egyértelműen a lemaradástól való félelem elvét igazolja. A szerencsétlenség sújtotta helyszíneken bámészkodók általában úgy gondolják, valamiről lemaradnak, ha nem látják saját szemükkel, mi történt.
„Fear of Missing Out” az értékesítésben
Szolgáltatások és előfizetések értékesítési kampányaiban működik legnagyszerűbben ez a tényező. „Már több mint ötszázan vagyunk!” „Akik jelentkeztek, már alkalmazzák is az első leckében tanultakat!” Ismerősek az ilyen mondatok? Nem véletlenül. Szinte minden kampányban alkalmazzák, mert hihetetlen eredményeket lehet elérni vele.
Ha elolvasunk egy ilyen mondatot és történetesen célközönsége is vagyunk az adott ajánlatnak, egyből elkezd munkálkodni bennünk a kisördög: „ennyi ember nem tévedhet, ide nekem is mennem kell”. Ugye?
Hogyan használd a lemaradástól való félelem erejét
- Hozz létre olyan ajánlatokat, amelyek csak bizonyos ideig érvényesek, és hangsúlyozd a ritka lehetőséget, amit bizony vétek lenne kihagyni.
- Mindenképp emeld ki, ha egy terméked vagy szolgáltatásod csak korlátozott mennyiségben elérhető, hogy a vásárlók tisztában legyenek vele, mi történik, ha nem cselekednek időben.
- Használj pozitív visszajelzéseket és ajánlásokat más vásárlóktól, hogy leendő vevőid lássák, hogy mások sem hagyták ki az ajánlatot.
Alkalmazd etikusan
Ezt a bizonyítottan hatásos módszert nyugodtan használhatod a vásárlói útvonal bármelyik fázisában, de az ígéretedet mindig tartsd be. A korlátozott idejű ajánlatot soha ne hosszabbítsd meg, és a kedvezményes árakat tényleg csak azoknak biztosítsd, akik határidőn belül vásárolnak tőled.
Ezeknek az aprócska, de borzasztóan fontos szabályoknak a betartásával etikusan tudod használni a lemaradástól való félelem erejét leendő vásárlóid motiválására. Így értékesítésed sikeresebb, a megítélésed pedig sokkal pozitívabb lesz.