szövegíró mentor

Hogyan segít Neked egy szövegíró mentor, hogy hitelesebb és meggyőzőbb legyen a kommunikációd?

szövegíró mentor vállalkozás fejlesztése Sep 30, 2024

Biztos ismered azt az érzést – bár remélem, hogy nem –, amikor beleadsz apait-anyait a munkába, de nem jönnek az eredmények, nincsenek meg a vágyott számok, elmaradnak a vásárlók. Vállalkozóként én nem egyszer kerültem ebbe a helyzetbe az elmúlt négy évben. 

 

Tudod, mindig nyíltan mesélek a nehézségekről is, mert szeretném, ha látnád, hogy nekem sem adják ingyen a sikert: sokszor előfordult, hogy tanácstalanul elemeztem egy-egy kampányom zárását, és nem tudtam, mit kellene máshogy csinálnom, hogy szintet léphessek.

 

Ha már te is jártál ebben a cipőben, akkor tudod, hogy ez borzasztó frusztráló tud lenni, mert az ember magában keresi a hibát, és ha nem lép közbe időben, akkor egyenes út vezet a kiégéshez. 

Ilyenkor élet-, de minimum vállalkozásmentő, ha egy külső szemlélő, a tapasztalatát felhasználva, a helyes útra terel.

 

Tudtad, hogy azok a vállalkozók, akik mentorral dolgoznak együtt, háromszor akkora eséllyel maradnak 5 év után is a vállalkozásukban, mint akik nem?

 

Én is rendszeresen számíthatok többek között Vas Timi segítségére, aki már nem egyszer támogatott, hogy ismét tisztán lássak, és rendet teremtsek a vállalkozásomban. 

 

Minden eddigi mentorommal való közös munka ugrásszerű fejlődést eredményezett, ezért nagyon hiszek abban, hogy a megfelelő segítséggel többet el tudunk érni, mint gondolnánk. Ezért ebben a cikkben azokra a kérdésekre adom meg a választ, amelyekre mindannyian keressük: mit csinál egy mentor, és hogyan tud neked segíteni abban, hogy sikeres vállalkozásod legyen.

 

Mit csinál egy mentor pontosan?

Egy mentor ugyanazon az úton jár, amelyen te is, csak már előbbre tart. Ezért irányt tud neked mutatni, ő hogyan kezelte a kihívásokat, hogyan oldotta meg a problémáit. Számíthatsz rá a stratégiai döntések meghozatala előtt, célkitűzésben. Tapasztalatával segít, hogy elkerüld azokat a jellemző buktatókat, amelyeken ő már túl van.

 

Coach vagy mentor? Mi a különbség?

Sok vállalkozó keveri a coach és a mentor szerepét, és emiatt nehezen tudja meghatározni, hogy melyik szakember lenne a legmegfelelőbb számára. A leglényegesebb különbség, hogy egy coach nem adja át a saját tapasztalatát, csak indirekt módon, kérdésekkel rávezet, hogy te magad találd meg a megoldásokat a problémádra.

Ezzel szemben egy mentor nem csak kérdezéssel dolgozik, hanem gyakorlati tippeket is ad, figyelembe véve, hogy éppen mire van szükséged. Módszerekre mutat rá, és elmeséli a saját tapasztalatát, és ha kell, konkrétan megmutatja, hogyan csináld. 

Ami viszont közös egy coachban és mentorban, hogy segítik a fejlődésedet, de a döntéseket mindig te hozod meg.

 

Miben ad többet egy szövegíró mentor a tipikus online kurzusokkal szemben?

Az elmúlt két évben, mióta a CopyClub létezik, megfigyeltem, hogy hiába elérhető rengeteg, több mint 80 órányi tananyag, telis-tele hasznos tudással a marketingről, a meggyőzés pszichológiájáról, a tartalomgyártásról és persze a szövegírásról, mégis azt látom sok vállalkozótársamnál, hogy nehézséget okoz nekik ezt a rengeteg megtanult dolgot gyakorlatba ültetni. 

Hiába úgy építettem fel a tudásanyagot, hogy azonnal élesben is bevethető legyen, mégsem megy könnyedén, pedig tudom és látom, hogy hajlandóak lennének rá időt és energiát szánni.

Rengeteg tanulómnak nem az információ hiánya okozza a problémát, hanem személyes segítségre van szükségük, hogy valaki ott legyen mellettük, fogja a kezüket, a helyes irányba terelje őket. Ha kell, megerősítse őket, hogy jó úton járnak.

 

Ha elkezdünk együtt dolgozni, nemcsak az elméleti tudást sajátítod el a CopyClub leckéi által, hanem segítek abban is, hogy ténylegesen elkezdd alkalmazni a tanultakat a gyakorlatban. Ez azért előnyös, mert így nem passzív befogadó maradsz, hanem aktívan, halogatás nélkül azonnal belevágsz a megvalósításba. Ha elakadsz, ott leszek, és támogatlak.

 

Milyen előnyöd származik abból, ha egy mentorral dolgozol?

Minden alkalommal, amikor egy új területen próbálod ki magad, még hiányzik a tudásod és a tapasztalatod, így természetes, hogy nincs önbizalmad, nehezen hozol meg döntéseket. Ez viszont borzasztóan lelassítja a fejlődésedet, ami egy vállalkozás építésekor nem fog a hasznodra válni. 

Egy mentor melletted áll, így amikor döntéseket kell meghoznod, egy problémával állsz szemben, vagy bizonytalan vagy egy ötleted létjogosultságában, akkor van kihez fordulnod. Egy olyan szakember, aki pontosan tudja, hogy milyen cipőben jársz, mert korábban már szembenézett ezekkel a kihívásokkal. Ezért hatalmas segítséget nyújt abban, hogy ne gondolj túl minden apró kérdést, magabiztosabbá válj, és gyorsabban haladj. 

Még ha hibázol is, egy mentorral könnyebben fogsz visszatalálni a helyes útra. Segít, hogy tervezés helyett végre cselekedj, mert az többet ér, mint mindig óvatosan, lassan lépkedni.

 

Milyen konkrét szövegírási hibákat tudsz elkerülni egy mentor segítségével?

  • Célcsoport figyelmen kívül hagyása

Biztos, hogy az egyik vesszőparipám, nem hiába van tananyag, letölthető munkafüzet és workshop is a témában, hogy minden kommunikáció alapja, hogy tudd, kihez beszélsz. Mert ugye ha mindenkihez, akkor senkit nem szólitasz meg. Ezért először ezt tesszük rendbe, hogy meglegyen az az alap, amelyre támaszkodni tudsz a szövegeid megírásakor. 

 

  • Sablonos, agyonhasznált frázisok használata

Tipikus hiba, főleg, ha az előző pont nincs rendesen kidolgozva. Naponta látom, olvasom Instagramon, hogy sokan nyúlnak ismert, biztonságot nyújtó, általános, esetleg túlhasznált kifejezésekhez. A baj velük, hogy már “fehér zajjá” váltak a követőid, vásárlóid számára, így félő, hogy semmilyen hatást nem váltanak ki. Főleg azért, mert el sem fogják a posztjaidat olvasni. Ha nem világosan fogalmazod meg, hogy miért különleges a terméked vagy szolgáltatásod, az üzenet elvész majd a zajban. A közös munka során minden szövegedből kigazoljuk a semmitmondó frázisokat, hogy végre virágba boruljon a mondanivalód, és ezáltal az eredmények is elkezdjenek jönni.

 

  • A szakmádnak írsz

Szinte biztos, hogy az ügyfeleid nem szakmabeliek lesznek, ezért meg kell nézned, hogy mennyire érti a célcsoportod azokat a szakszavakat, amelyek neked természetesek. Segítek, hogy a kommunikációdat érthetővé tedd a te ügyfeleid számára úgy, hogy megtartsa a szakmaiságát.

 

  • Akkor mi is az üzenet? 

Ebbe is bele szoktam párszor futni, amikor egy poszt vagy blog elolvasása után nem értem, hogy mit szeretett volna átadni az írója. A szövegek sokszor nem követnek világos struktúrát, nincs eleje-közepe-vége az anyagnak.

Mivel magyar szakon és újságírás szakirányon diplomáztam tudom, hogyan építsd fel logikusan a szövegeidet, hogy azok következetesek, olvasmányosak és könnyen követhetőek legyenek.

 

  • Meggyőzőerő hiánya

A végére hagytam a két leggyakoribb hibát, amelyek szerencsére tanulással könnyen orvosolhatóak. (A CopyClubban marketinget, kommunikációt és szövegírást tanulhatsz az alapoktól, így erről is találsz leckéket.)

Az egyik ok, amiért a látogatóid nem válnak vásárlóvá, az, hogy nem érzik megszólítva magukat. Ha nem hatsz az érzelmeikre, nem mutatod meg, hogyan segítesz nekik, akkor nem hiszik el, hogy a terméked megoldja a problémájukat, vagy javít az életminőségükön.

 

  • Cselekvésre ösztönzés hiánya

A másik, amikor nincs pontosan kidolgozva, hogy egy-egy poszt, cikk, hirdetés milyen célból íródik. Gyakran olvasok szép kerekre megírt szövegeket, amelyek végén hiányzik, hogy az írója milyen cselekvést vár el a látogatótól.

Pedig, ha szépen összerakjuk a kommunikációdat, akkor látni fogod, hogy minden anyagnak megvan a helye és szerepe a vállalkozásodban. Ha együtt felépítjük, akkor nem fog minden posztod úgy végződni, hogy “Dobj egy lájkot, ha egyetértesz!”.

 

Ha ki kellene emelnem egy dolgot, ami miatt egyre sikeresebb a vállalkozásom, akkor a szuperjó asszisztensem, Andi, támogatása mellett, biztosan a mentoraimmal való közös munkát mondanám.

 

Számtalan esetben segítettek, hogy tisztán lássak a vállalkozásomban, visszatereltek a helyes útra, és erősítettek meg abban, hogy jól csinálom a munkám, miközben segítségükkel azt is el tudtam érni, amit soha nem gondoltam volna, hogy sikerülhet.

Látom, tapasztaltam, hogy micsoda érték lakozik egy jó mentorral való közös munkában, ezért az elmúlt négy évben, a vállalkozásomban szerzett tudást szeretném én is továbbadni.

 

A CopyClub és a szövegíró kurzusaim mellett egy másik, igazán személyes munkát magában foglaló koncepciót kerestem, amellyel még jobban tudom segíteni az olyan kis- és középvállalkozókat, akik gyorsan szeretnének eredményeket elérni.

 

Nekem mindig nagyon fontos, hogy ne csak gyakorlati tapasztalatból dolgozzak, hanem elméletben is alaposan felkészüljek. Ezért elvégeztem egy, a Spanyol Mentoring Szövetség (AMCES) által hitelesített tanfolyamot spanyol nyelven. A Marta Emerson által alapított üzleti iskola, az ELIBES (Emerson Life and Business School) Mentor Pro tanfolyamát, mert így állt bennem össze, hogy pontosan hogyan lehet valakit jól mentorálni. 

Azért választottam őket, mert kifejezetten a vállalkozók mentorálására specializálódtak, és az alapító, Marta Emerson, 18 éves szakmai múltra tekint vissza a mentorálás területén. 

 

Együtt felépítjük a kommunikációs tervedet

Marketing és szövegíró mentorként együtt felépítjük a kommunikációs és marketing stratégiádat, azaz ténylegesen együtt fogunk dolgozni, nem hagylak magadra. Így tulajdonképpen miközben megtanulod, hogyan épül fel egy értékesítési tölcsér, hogyan lesz egy látogatóból vásárló, együtt össze is állítjuk. 

Ha te is szeretnél hasonló támogatást és iránymutatást kapni a vállalkozásod fejlesztéséhez, készen állsz rendszerbe tenni a vállalkozásodat, átlátni a folyamatokat, és gyorsabban, magabiztosabban haladni előre, akkor olvasd el a mentorprogram részleteit. 

 

Megsúgom, nagyon-nagyon kedvező lehetőség, de csak most, az első alkalommal!

Részleteket és lehetőségeket ezen a linken találhatsz: 

COPYCLUB MENTORPROGRAM