Tehetség vagy megszerezhető tudás
Apr 04, 2024Tehetség vagy megszerezhető tudás, mi kell valójában a copywritinghoz?
Vajon a copywriting, vagyis a meggyőző szövegírás olyan adottság, ami csak a kivételes tehetségeknek adatik meg? Olvass tovább, és a cikkből számodra is kiderül, hogy velük született képesség vagy valami egészen más áll a copywriterek munkája mögött.
Először is tisztázzuk le, mi is az a copywriting.
A copywriting, vagyis meggyőző szövegírás nem más, mint a megfelelő technikák alkalmazása a hirdetések, posztok, landoló oldalak, weboldalak, hírlevelek, blogcikkek megírásakor. Sokszor egyszerűen csak szövegírásként emlegetik, legalábbis a magyar nyelvben. Külföldön viszont egyre egyértelműbben különül el egymástól a contentwriting (vagyis a tartalommarketing) és a copywriting (az értékesítési célú, meggyőző szövegírás). A két terület közötti különbségről, kapcsolatról és a meggyőző szövegírásról többet is olvashatsz ebben a cikkemben.
Szövegírót mindenkinek(?)
Mindannyian értékesíteni szeretnénk. Még, ha úgy is gondolod, tőled teljesen távol áll a hirdetés és a reklámozás, a célod akkor is ugyanez: értékesíteni a termékedet vagy a szolgáltatásodat. Vagy meggyőzni az olvasódat, hogy iratkozzon fel, kattintson, kérjen árajánlatot. Ehhez pedig a leghatékonyabb eszközök kétségtelenül egy copywriter tarsolyában vannak.
Kisvállalkozóként viszont – főleg a kezdetekben – kevesen engedhetik meg maguknak, hogy kiszervezzék a vállalkozásukat érintő részfeladatokat. Tudom, mert én is így kezdtem a sajátommal. Oké, a szövegírással nincs problémám, de rengeteg új készséget elsajátítottam már. Olyanokat, amikről korábban azt gondoltam, hogy erre biztosan születni kell.
Van tehát megoldás? Hamarosan ez is kiderül.
De előbb megosztok veled egy személyes élményemet.
Nem tudom, te nyelvvizsgáztál-e már. Én többször is; legutóbb a kisfiam, Pablo születése előtt nem sokkal. Még tisztán emlékszem arra, amikor a felsőfokú angol nyelvvizsga levélírás részére készültem.
Volt egy listám azokról a nyelvtani szerkezetekről, melyeknek mindenképp szerepelnie kell a vizsgamunkámban, tartalomtól függetlenül. Tudtam, hogy ha mindet bemagolom és fel is használom az írás folyamán, akkor egészen biztosan meglesz a minimális pontszám abban a feladatban. Ezért írás közben végig a szemem előtt lebegett az a bizonyos lista, és haladtam végig – pontról pontra. Ennek (is) köszönhetően végül sikeres felsőfokú angol nyelvvizsgát tettem.
Elárulom neked, hogy a copywriting esetében sincs ez másként.
A copywriting is egy tanulható készség.
A meggyőző szövegírás minden esetben bizonyos alapelvek és jól meghatározott formulák alkalmazása. Ezért a copywriting technikái bárki számára elsajátíthatók, ráadásul ez az eszköz minden vállalkozás sikerében kulcsfontosságú. A tiédben is.
Az igazán hatásos értékesítési szövegek titka.
Ha jól ismered a saját szuper vállalkozásodat, tisztában vagy azzal,
- hogy mi a küldetésed,
- mit tudsz nyújtani a versenytársaiddal szemben,
- mik a legfőbb értékeid,
- milyen hangnemben szeretnél az olvasóidhoz szólni,
- hogyan gondolkodik, mit vár tőled a célcsoportod,
már csak egy lépésre vagy attól, hogy igazán hatásos és jól konvertáló szövegeket írj. Mi ez a lépés?
Sajátítsd el a technikákat, melyeket minden copywriter használ.
Lehet szó social média hirdetésről, hírlevélről, értékesítési landoló oldalról vagy akár a saját weboldaladról. Ha megtanulod az alapvető szabályokat, technikákat és formulákat, te is képes leszel rá, hogy élményt nyújtva, könnyedén győzd meg a célközönségedet.
Hidd el, mindenre van megoldás, és ezt nemcsak úgy mondom. Számtalan kisvállalkozóval találkoztam már, akik először csak egyhelyben toporogtak. Nem volt rá lehetőségük, hogy kiszervezzék a szövegírást, ugyanakkor nem tudták, hogyan kommunikálják közönségük felé értékes terméküket vagy szolgáltatásukat. Hogyan írják meg a weboldaluk szövegét, kampányaik hírleveleit vagy landoló oldalát. A copywriting technikáinak elsajátításával viszont fantasztikus sikereket értek el.
Olyan sikereket, melyekről korábban csak álmodtak. Hogyan csinálták?
Megtanulták, hogyan írjanak, mire figyeljenek. Aztán az adott felület megírásakor elővették a „listát”, és csak haladtak végig pontról pontra – ugyanúgy, mint én a felsőfokú angol nyelvvizsgán.
Merre indulj el?
Számtalan lehetőséged van rá, hogy megismerd a meggyőzés alapelveit: ingyenesen elérhetőek blogcikkek, mint ez is. Különböző szakmai hírlevelek – az én hírleveleimre is feliratkozhatsz ezen a linken, és néhány könyvet is megpróbálhatsz beszerezni a témában. Illetve mostanában indultak szövegíró képzések, de – bevallom őszintén – ezeket én egyáltalán nem ismerem. Nincs rálátásom arra, hogy milyen sikerrel alkalmazhatók a gyakorlatban az ott megszerzett ismeretek.
Sajnos magyar nyelven egyelőre nem túl nagy a választék.
Jómagam az angol, illetve spanyol nyelvű szakmai tanfolyamokat és könyveket részesítem előnyben. A copywriter oklevelemet is Maider Tomasena spanyol nyelvű képzésén szereztem. Lehet, nem hallottad még a nevét: ő a spanyol ajkú világ egyik legismertebb copywritere és az első, professzionális szövegíró iskola megalapítója hazájában.
A copywriting tanulása Magyarországon.
Annak idején, amikor elkezdtem a copywritingról kommunikálni, rá kellett jönnöm, hogy hazánkban bizony nagy titkok és óriási félreértések övezik a szövegírás területét a kisvállalkozók körében. Rengetegen gondolták azt, hogy csak kivételes tehetséggel megáldott írók birtokolhatják ezt a tudást. Úgy éreztem, hogy segítenem kell.
Éppen ezért 2022. nyarán létrehoztam Magyarország első, szövegírást oktató zárt közösségét, a CopyClubot.
Mi is ez a CopyClub?
Itt főleg olyan kisvállalkozók vannak, akik nem szeretnék vagy nem tudják másra bízni a szövegírói feladatokat. Viszont mindenképp ki akarják használni a meggyőző szavak erejét, hogy kommunikációjuk és vállalkozásuk egyre sikeresebb legyen.
A „copyclubberek” támogató közösségben tanulhatnak meg mindent, amit az online kommunikációról és a jól konvertáló, meggyőző szövegekről tudni kell. Ehhez egy folyamatosan bővülő, mindig hozzáférhető tudástár áll a rendelkezésükre. A Copy Clubban tanultak alapján fantasztikus szövegeket képesek egyedül is létrehozni. Vagy akár egy egész online kampány szövegezését megírni: a social média posztoktól kezdve a hírleveleken át, az értékesítési landoló oldalig.
Nézd csak ezeket a visszajelzéseket a CopyClubról.
Szabó Barbara táplálkozási szakértő visszajelzése, aki már saját kampányait is maga szövegezi a CopyClubban tanultak alkalmazásával
"Rengeteg hasznos tudást kaptam a CopyClubban. Évi tananyagai nélkül, biztosan nem lettem volna képes "egyedül" felépíteni, egy landing oldalt. A tananyagok nagyon részletesek, minden apró tippet- trükköt megkapunk ahhoz, hogy szuper szövegeket írhassunk. A legjobb, hogy nem csak az elméleti tudást adja át, hanem gyakorlati tippeket is kapunk, sőt a technikai részét is megmutatja."
Szabó Csilla a hisztamininfo.hu tulajdonosa nem most kezdte az írást, de ilyen fantasztikus sikereket eddig nem élhetett át.
„A CopyClub anyagaival és Évi segítségével újra életet tudtam lehelni a szövegekbe, óriási segítséget jelentettek ahhoz, hogy újra megtaláljam a saját hangom és merjem is használni, mert ettől lesz valami más, amit csinálok.
Az eddigi legsikeresebb kampányomat zártam októberben. A hírleveleimre rengetegen válaszolnak, mert azt hiszik személyesen nekik küldöm. A múlt héten végre megint kaptam egy olyan visszajelzést a csoportomban, "hogy imádom, ahogy írsz.”
A meggyőzés technikáinak megtanulása és alkalmazása tehát nem lehetetlen küldetés.
Hiszek abban, de – amint olvastad – bizonyítékaim is vannak rá, hogy bárki képes megtanulni és alkalmazni a meggyőzés alapelveit és technikáit. Ha megvan benned a tanulási kedv – márpedig kisvállalkozóként a folyamatos fejlődés és fejlesztés elengedhetetlen – , te is hasonló csodákra lehetsz képes.
Gyere és tanuld meg, hogyan írj tényleg ütős szövegeket az online értékesítésedhez! Szeretettel várlak téged is a CopyClubban.