digitális marketing trendek 2025

Digitális marketing 2025-ben: mi vár az online értékesítő vállalkozókra?

ai digitális marketing fenntarthatóság marketing trendek2025 Nov 03, 2024

Nem tudom, te hogy vagy vele, de én szinte beleszédülök, hogy milyen gyorsan változik minden a digitális világban. Még emlékszem, amikor egy jól időzített Facebook poszt elég volt, hogy felkeltsük a figyelmet (a régi szép idők, ugye😥?). Most meg minden a TikTokon, Reelsen vagy egy YouTube Shorts videóban történik.


Ha néha te is azt érzed, hogy már nem tudod, merre, mikor, hogyan és miről posztolj: nem vagy egyedül! Én is ugyanolyan elveszett vagyok, mint Te, éppen ezért gyűjtöttem össze,hogy milyen trendekre érdemes figyelünk, hogy 2025-ben is képesek legyünk tartani a lépést a konkurenciával.


Az 5 legfontosabbat mutatom meg most.


1. Mesterséges intelligencia (AI): automatizálás egyszerűbben


Az AI már most is ott van mindenhol, és nyilván nem meglepő. hogy 2025-re még jobban beépül a mindennapjainkba. Képzeld el, hogy olyan eszközöket használsz, amik automatikusan megírják neked a hírleveleket, megválaszolják a vásárlók kérdéseit, és még személyre szabott ajánlatokat is készítenek.


Ez nem sci-fi, hanem a jelen és a jövő!

Én folyamatosan tanulom ezeknek az eszközöknek a használtatát, melegen ajánlom neked is (spoiler: a szövegírásban fogok tudni segíteni, készül a ChatGpt tudásanyag, de kérlek, ne mondd el senkinek😉)


Mutatok példát is:


Mondjuk van egy kis webshopod. Beállítasz egy chatbotot, ami mindig ott van, ha valakinek kérdése van, legyen az hétfő hajnali 3 vagy péntek este 10. Így nem kell folyton a gépnél ülnöd, de az ügyfelek is boldogok lesznek, mert azonnal választ kapnak. Az AI azt is észreveszi, ha valaki ugyanazt a kérdést teszi fel többször, és segít neked, hogy előre megírd rá a válaszokat.


2. Videók minden mennyiségben


Rossz hír (vagyis nézőpont kérdése, hiszen ha imádsz videózni és profi vagy benne, akkor Te valószínűleg velem ellentétben örülsz neki), hogy a videók egyre inkább átveszik az uralmat, és ez 2025-ben sem lesz másképp. Az emberek szeretnek rövid, gyors, szórakoztató videókat nézni, mert egyszerűen jobban megmarad bennük az üzenet, mint egy hosszú szöveg. Gondolj csak bele, hányszor veszed elő a telefonod, hogy gyorsan megnézz egy TikTokot vagy egy Insta Reelt.


Erre is hoztam példát:


Ha van egy kávézód vagy egy kicsit éttermed, miért ne készítenél rövid videókat az ételkészítésről? Egy látványos, 15 másodperces klip arról, hogyan készül el a nap fogása, máris meghozza az emberek kedvét, hogy betérjenek hozzád ebédre. A hozzáértők szerint nem kell nagy produkció, elég egy telefon és egy kis kreativitás. (Milyen könnyűnek tűnik, igaz😄?)


3. Hangvezérelt és vizuális keresés: most már tényleg beszélhetsz a keresőmotorokhoz!


Másfél éve van Alexánk itthon, de én még mindig nem szoktam hozzá. Néha a frászt hozza rám a konyhában, amikor hirtelen bekapcsol a fénye, és tudom, hogy ilyenkor hallgatja, amit mondok. Nagyon creepy, de ez van, a szakértők szerint ez a jövő.

Marketing szempontból pedig ezt azt jelenti, hogy nem kell többé pötyögni, elég, ha megszólítod az okoshangszóródat, és már meg is találja neked, amit keresel.


Ez pedig megváltoztatja azt is, hogyan optimalizáljuk a weboldalainkat (!). Egyre többen használják a hangvezérelt keresést, és ezt érdemes figyelembe venni. Ugyanígy a vizuális keresés: készítesz egy fotót egy menő sportcipőről, és a Google megmondja, hol lehet megvenni.


Gondolkodj el azon, hogyan szabhatod magadra, mert amíg a többiek nem jönnek rá, nagyon nagy előnybe kerülhetsz a magyar piacon!


Példa:


Tegyük fel, hogy cipőboltot vezetsz. Ha a weboldalad leírásai jól optimalizáltak, akkor amikor valaki azt mondja a telefonjának, hogy „hol vehetek piros futócipőt?”, a te boltod kerül előre a találatok között. És ha jól vannak címkézve a képeid, akkor még vizuális kereséssel is könnyen rábukkanhatnak a termékeidre.


4. Interaktív tartalmak: bevonás, nem csak figyelem!


Az embereknek már elég csak nézni és/vagy olvasni, részt is akarnak venni.
Egy jó kvíz, szavazás vagy AR (kiterjesztett valóság) élmény sokkal jobban leköti a figyelmüket, mint egy egyszerű szöveges bejegyzés. 2025-ben is ez lesz a trend: minél inkább bevonod az embereket, annál jobban fognak kötődni a márkádhoz.


Például:


Ha kozmetikai termékeket árulsz, készíts egy egyszerű kvízt a weboldaladon, amely segít az embereknek megtalálni a bőrtípusukhoz legjobban illő krémet. Az ilyen tartalmak szórakoztatóak, és közben még az is kiderül, milyen termék érdekelheti őket leginkább.


Vagy ha van lehetőséged rá, kezdj el utánanézni az AR használatának a vállalkozásodban.

A férjemék ágyneműgarnitúrákat használnak, lázasan dolgoznak azon, hogy az emberek megnézhessék azokat a "saját otthonukban", a saját ágyukra próbálva-virtuálisan!


5. Fenntarthatóság és etikus marketing: legyen valódi értéke, ne csak reklámja!


Az emberek ma már nemcsak a terméket nézik, hanem azt is, hogy milyen értékek állnak mögötte.

2025-ben is egyre többen választanak olyan márkákat, amelyek figyelnek a környezetre, támogatják a helyi közösségeket, vagy más módon pozitív hatást gyakorolnak. Nem elég tehát egy jó szlogen, az emberek valódi történeteket akarnak hallani arról, hogy miért különleges a céged.


Példa:


Ha bioételeket forgalmazol, beszélj arról, honnan származnak az alapanyagaid, és hogyan támogatod a helyi termelőket. Az emberek szeretni fogják, hogy nemcsak vásárolnak, de közben jót is tesznek, és így még szívesebben térnek vissza hozzád.


Vagy ismét Mikelék (a férjem) példáját hozom:

Ők biopamuttal és bambusszal is dolgoznak, rendszeresen posztolnak ezekről az anyagfajtákról illetve a velük kapcsolatos tudnivalókról, fontos információkról. Szerinted miből fogy a legtöbb a webshopjukban? Eltaláltad: azokból a termékekből, amelyek biopaumtból és bambuszból készülnek.


A digitális marketing folyamatosan változik, és nem mindig könnyű követni, mi az új irány. De az biztos, hogy ha kipróbálod ezeket a trendeket, és megkeresed, melyik működik a legjobban a vállalkozásod számára, akkor könnyebben tudsz majd lépést tartani a versennyel.

 

Mi tehát a jövő?


A vállalkozásod egyetlen módon fejlődhet: ha mersz új dolgokat kipróbálni. Hiszen ami másnak működik, neked nem biztos, hogy fog. Kísérletezd, keresd, hogyan szabhatod magadra az újabb trendeket, és ne félj hibázni.
Emlékezz, mit mondok mindig: ha hibázol, legalább legközelebb már tudni fogod, hogyan NE csináld!
No de visszatérve a listához:


Te melyik trendet próbálod ki legelőször?